Medewerker redactie Taxatieleer Vastgoed 1, het standaardwerk voor alle professionals in het vakgebied taxatieleer.

Redacteur deel project 'Meervoudig ondersteund' van de BOSK (dé organisatie van en voor mensen met een aangeboren lichamelijke handicap)

Redacteur magazine BOSK

Wil je van een wetenschappelijk onderzoek een vlot leesbaar boekje maken? Een lastige klus, wetenschappers hebben moeite met afscheid nemen van moeilijk taal. Gelukkig lieten zij zich (meestal) overtuigen. Ze waren blij met het resultaat.

De Provincie Utrecht werkt aan een krachtig en vitaal landelijk gebied. Mijn taak als communicatiemedewerker was de Agenda Vitaal Platteland zichtbaar maken in print en online.

Inloophuis Utrecht startte in 2011 met veel geweldige vrijwilligers. Aan mij de eer om te helpen bij het schrijven van de website. Het inloophuis heet nu Cabane, centrum voor leven met kanker.

Mitros, de grootste woningcorporatie van Utrecht, steekt veel energie in de communicatie met haar huurders. Van alle nieuwbouwwoningen in de sociale verhuur komen mooie verhuurbrochures uit. Zie Wonen op Sterrenberg

Maak een Brochure Bomenbuurt over de ingrijpende renovatie van de Utrechtse Bomenbuurt. De brochure moest alle mogelijke vragen beantwoorden, vooral geen vragen oproepen en huurders motiveren om mee te werken.

Af en toe moet je als bedrijf flink uitpakken. Mitros doet dat ongeveer eens in de vijf jaar met een bijzonder vormgegeven boek. Ik schreef de teksten, stuurde de fotograaf aan en corrigeerde de drukproeven. De trotse directie deelde het boek Stenen 2 uit tijdens de nieuwjaarsreceptie voor relaties. Mitros is per 1 december 2013 onder toezicht gesteld door het Centraal Fonds Volkshuisvesting (CFV) en publiceerde een zogenaamd herstelplan. De afdeling Communicatie van Mitros vroeg me een heldere publieksversie te schrijven van dit herstelplan, vooral bedoeld voor de stakeholders. Deze webteksten maakte ik voor de vernieuwde site van de NHTV internationaal hoger onderwijs Breda. Voor de startup van de website Studiekeuze123 schreef ik de webteksten. De provincie Utrecht heeft sinds enkele jaren als taak het buitengebied te ontwikkelen. Iedere regio heeft hiervoor een eigen commissie. Hoe presenteer je zo'n commissie op een originele manier? Door het lanceren van een origineel paspoort met de unieke fingerprint van de commissieleden. De nieuwsbrief sloot aan bij het paspoort.