Teksten voor websites Goede content schrijven is een vak apart. Volgens mij moet kwalitatieve content minimaal voldoen aan de volgende eisen: -Korte zinnen, scanbare alinea’s. -Eenduidige koppen, die exact aangeven waar de tekst overgaat, scoort beter op Google. -Alle teksten moet afzonderlijk te lezen zijn, bezoekers komen immers op willekeurige plekken op uw site terecht -Teksten moet veel gebruikte zoektermen bevatten, om hoog te scoren bij zoekmachines. -Geen creatieve koppen, ludieke tussenkopjes of andere trucjes die de leesbaarheid verhogen bij tekst voor print, maar averechts werken op de vindbaarheid van uw site. Seo-tips Seo-teksten zijn teksten die snel gevonden worden door zoekmachines, in de praktijk dus door Google. Er is veel gedoe rond zoekmachinevriendelijk schrijven. Dure bureaus laten u graag geloven dat flinke investeringen nodig zijn om hoog te ranken. Meestal is dat niet nodig. Met deze seo-tips komt u een heel eind. 1. Google plaatst informatieve sites hoger dan commerciele sites. Het kan dus zinvol zijn om een goede informatieve site te maken die linkt naar uw corporate website. 2. Stem de tekst van uw website niet primair af op de doelgroep, maar op populaire zoekwoorden die uw bezoekers intikken bij Google. 3. Een goede sitemap (de ‘hoofdstukindeling’ van uw site) verhoogt uw vindbaarheid. 4. Geef elk onderwerp een eigen pagina, dat is goed voor de vindbaarheid. 5. Maak voor elke pagina een  titel die precies aangeeeft waarover die pagina gaat. 6. Verdeel de content in korte alinea’s met vetgedrukte tussenkopjes. 7. Zorg voor kwalitatieve content, dat scoort bij Google. 8. Goede interne en externe links zorgen voor een betere score bij Google. 9. Nieuwsberichten (minimaal wekelijks updaten) verhogen uw vindbaarheid. 10. Technisch ingewikkelde snufjes als Flash doen het niet goed bij Google.